Skip to main content.

Algemene voorwaarden

1. Algemeen

1.1

Deze Algemene voorwaarden ("Voorwaarden") zijn van toepassing wanneer een klant (“U”) een bestelling plaatst op de pagina "www.posterstore.nl” en een van de daarbijbehorende pagina’s ("Website"). Overeenkomsten worden gesloten tussen u en Desenio AB ("Poster Store"), Maria Bangata 4A, 118 63, Stockholm, Sweden, organisatienummer 556763-0693 ("Desenio AB"). Overige informatie over Poster Store en haar contactgegevens zijn te vinden op de website. De voorwaarden zijn van toepassing op consumenten die via onze website bestellen.

1.2

Poster Store accepteert geen kredietaankopen aan personen onder de 18 jaar. Om op de website te kunnen bestellen, moet u dan ook 18 jaar of ouder zijn. Poster Store behoudt zich het recht voor om deze bestellingen in individuele gevallen te weigeren of te wijzigen (bijvoorbeeld als u onjuiste persoonlijke informatie hebt verstrekt en / of wanneer wij opmerkingen over een betaling of schuld hebben).

1.3

Poster Store is niet aansprakelijk wanneer een product is uitverkocht, of in het geval van beeld- of drukfouten op de website, zoals fouten in de technische specificatie, productomschrijving of onjuiste prijzen en prijsaanpassingen (zoals veranderingen in prijzen van leveranciers of valutaschommelingen) of onjuiste informatie over de vraag of een product op voorraad is. Poster Store is gerechtigd om fouten te corrigeren en de informatie op elk moment te wijzigen of bij te werken. Indien een onjuiste prijs is berekend voor een product dat u hebt besteld zal Poster Store u op de hoogte stellen en wachten met het verwerken van de bestelling totdat u de gecorrigeerde prijs hebt goedgekeurd. Alle afbeeldingen op de website zijn ter illustratie en garanderen niet het exacte uiterlijk van het product. Poster Store is niet verantwoordelijk voor informatie op de website die door een derde partij wordt verstrekt.

1.4

De website en alle haar inhoud is eigendom van Poster Store of haar licentiegevers. Op grond van de wetgeving inzake intellectuele-eigendomsrechten en handelswetgevingen, is de informatie beschermd. Productnamen, merknamen,  handelsnamen, afbeeldingen, ontwerp, lay-out en informatie over diensten, producten en andere inhoud mag niet worden gekopieerd of worden gebruikt zonder schriftelijke toestemming van Poster Store.

2. Bestellingen en overeenkomsten

2.1

Om een ​​aankoop te doen via de website, moet u onze algemene voorwaarden accepteren. Zodra u de voorwaarden accepteert, gaat u ermee akkoord te voldoen aan de voorwaarden en deze in hun geheel te volgen en bevestigt u dat u kennis hebt genomen van de informatie omtrent de persoonsgegevens en stemt u in met het gebruik van deze persoonsgegevens en cookies overeenkomstig met het privacybeleid van Poster Store.

2.2

Een koopovereenkomst wordt pas gesloten als Poster Store uw bestelling heeft ontvangen en u per e-mail een bevestiging van Poster Store hebt ontvangen. Namens Poster Store raden wij u aan deze orderbevestiging goed te bewaren voor het geval u contact wilt opnemen met onze klantenservice. U kan de bestelling totdat deze door de Poster Store is bevestigd, intrekken. In het geval dat de bestelling wordt herroepen, zal Poster Store alle betalingen die door u of door uw betaal- of creditcardmaatschappij zijn gemaakt, terugbetalen.

2.3

Poster Store is een B2C-bedrijf en verkoopt aan particulieren bij aankopen via de webwinkel. We kunnen natuurlijk een betalingsbewijs verstrekken voor alle gekochte goederen, inclusief btw en de informatie die wordt verstrekt bij het plaatsen van de bestelling. 

3. Klantinformatie

3.1

Bij het plaatsen van een bestelling word u gevraagd om bepaalde persoonlijke gegevens te verstrekken. U bevestigt dat de informatie die u verstrekt juist en volledig is en dat u verantwoordelijk bent voor onjuist verstrekte informatie. In het privacybeleid van Poster Store staat meer informatie over hoe wij omgaan met de persoonlijke gegevens van onze klanten.

4. Betalingen, kosten en prijzen

4.1

Voor bestellingen die zijn geplaatst via onze website “www.posterstore.nl”, gelden de prijzen die op de website staan vermeld. De prijzen worden vermeld in euro (€) en zijn inclusief BTW. De vermelde prijzen zijn exclusief betaal- en verzendkosten, deze worden apart vermeld.

4.2

Op onze website staat beschreven op welke manieren u kan betalen. Poster Store het recht om de bestelling vooraf te laten betalen, tenzij er wordt gekozen voor een betaling per factuur of een andere soortgelijke betaling. Als er een factuurbetaling of een betaling in termijnen is geselecteerd, kan Poster Store of onze partner een kredietonderzoek aanvragen. U wordt hiervan op de hoogte gebracht. Poster Store heeft het recht om niet altijd alle betaalmethoden aan te bieden. Poster Store heeft ook het recht wanneer de gekozen betalingsmethode, om wat voor dan ook reden niet werkt op het moment dat u een aankoop maakt, te veranderen. De website vermeldt wanneer er eventuele beperkingen zijn op de betalingsopties.

5. Aanbiedingen en promoties

5.1

Poster Store kan op elk gewenst moment promoties aanbieden op de website die gunstigere voorwaarden kunnen hebben dan degene die vermeld staat in deze voorwaarden, bijvoorbeeld omtrent de betaling of herroepingstermijn. Deze gunstigere voorwaarden zijn van toepassing zolang de aanbieding loopt en geldt alleen voor de specifieke producten en goederen die worden vermeld in de promotiecampagne van Poster Store. Poster Store behoudt zich het recht voor om dergelijke promoties op elk gewenst moment in te trekken. Bij beëindiging of intrekking van een promotie of aanbieding zijn deze Algemene voorwaarden zonder enige wijziging van toepassing. Alle aanbiedingen van specifieke producten op de website zijn geldig binnen de tijd die vermeldt staat op de website bij de aanbieding en zolang de voorraad strekt.

6. Verzending en bezorging

6.1

Wanneer de goederen op voorraad zijn, worden deze geleverd binnen het termijn dat vermeldt staat op de website. Tenzij anders is overeengekomen, vindt de levering plaats binnen 30 werkdagen nadat Poster Store een schriftelijke bevestiging van de bestelling heeft toegezonden. Meer informatie over leveringen van goederen en de leveringsvoorwaarden van Poster Stores is te vinden in onze leveringstekst. Tenzij anders is overeengekomen, vindt de levering plaats binnen 30 werkdagen nadat Poster Store een schriftelijke bevestiging van de bestelling heeft toegezonden Als u uw bestelling niet binnen de aangegeven levertijd heeft ontvangen, neem dan uiterlijk 30 werkdagen na het plaatsen van de bestelling contact op met onze klantenservice.

6.2

De verwachte leveringtijd kunt u terugvinden in de orderbevestiging, tijdens het afrekenen en / of op de desbetreffende productpagina van de betreffende producten. Wanneer er niet iets anders is overeengekomen en de levering meer dan 30 dagen duurt, en dat niet is te wijten aan de klant, hebt u het recht om de aankoop te annuleren.

6.3

Voor pakketten die moeten worden opgehaald bij een agentschap, moet u dit doen binnen de aangegeven tijd. Meestal moeten de pakketten persoonlijk worden opgehaald met een geldig legitimatiebewijs. U ontvangt altijd een bericht die aangeeft waar en wanneer het pakket kan worden opgehaald. Deze melding ontvangt u via een e-mail, met de reguliere post of via het (mobiele) telefoonnummer dat u hebt opgegeven, telefonisch of per sms. In het geval u het pakket niet ophaalt, heeft Poster Store het recht om een ​​vergoeding van €20,- in rekening te brengen.

7. Herroepingsrecht

7.1

Bij de aankoop van producten via de website is het wettelijke 14-daagse herroepingsrecht van toepassing (koop op afstand). U hebt dus het recht om de aankoop binnen 14 dagen vanaf het moment dat u of degene die de bestelde goederen heeft ontvangen te annuleren. (Herroepingstermijn). 

7.2

Als het herroepingsrecht niet van toepassing is op een product op de website, ontvangt u hierover duidelijke informatie. Als een product is verzegeld, verbreek dan niet het zegel als u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Dit geldt bijvoorbeeld voor fotolijsten die in plastic zijn verpakt. Het recht tot herroeping stopt als u de zegel verbreekt. Bijvoorbeeld in het geval van een fotolijst, gebeurd dat wanneer u het beschermende plastic rond de lijst verwijderd.

7.3

Als u van gedachten verandert, voordat de bedenktijd van 14 dagen voorbij is, moet u dit kenbaar maken middels een e-mail aan Poster Store, en aangeven welke goederen u wilt terugsturen of omruilen. Stuur een e-mail naar info@posterstore.nl en vermeldt uw naam, adres, en andere relevante informatie, zoals het bestelnummer, factuurnummer en de naam / namen van de producten waar het om gaat. 

7.4

In het geval dat u gebruik maakt van het herroepingsrecht, zijn de kosten voor het retourneren voor u en bent u ook verantwoordelijk voor de staat van de goederen wanneer deze door ons terug worden ontvangen, evenals tijdens de retourzending. Vanaf de datum van ontvangst van de goederen, moet u het pakket zorgvuldig opslaan en bericht maken dat u deze wilt terugsturen. Dit kan via info@posterstore.nl onder vermelding van het onderwerp 'Herroeping'. U hebt dan 30 dagen de tijd om de goederen naar ons retour te sturen. Het product moet goed verpakt zijn en in een goede staat verkeren bij aankomst en moet tevens in de originele doos worden terug gestuurd.

7.5

Bij een herroeping betaalt Poster Store het bedrag terug dat u voor het artikel hebt betaald, inclusief bezorgkosten. Uitzonderingen zijn van toepassing, maar er worden meestal geen extra kosten in rekening gebracht voor de retourzending tenzij u een andere verzendmethode gebruikt dan de standaard verzendmethode die wij, Poster Store, aanbieden. Als u een gedeelte van de bestelling retourneert, worden geen verzendkosten terugbetaald. Poster Store heeft het recht om een bedrag af te trekken van het terug te betalen bedrag, binnen de gehanteerde prijzen van de producten waar het om gaat, als er wordt geconstateerd dat er waardevermindering is veroorzaakt door de klant, omdat het product is gebruikt, of dusdanig en onnodig is geopend om functies en eigenschappen vast te stellen.  

7.6

Poster Store zal het bedrag zonder onnodige vertraging aan de klant terugbetalen, binnen 14 dagen na de datum waarop Poster Store van de klant een kennisgeving heeft ontvangen met betrekking tot het herroepingsrecht. Poster Store kan de terugbetaling echter uitstellen totdat Poster Store de betreffende producten heeft terug ontvangen, of tot wanneer de klant een bewijsdocument heeft aangeleverd dat het product is geretourneerd. Dit bewijs kan bijvoorbeeld een retourbon van het postkantoor zijn waar u het pakket hebt afgeleverd. De terugbetaling zal plaatsvinden door middel van de door de klant gekozen terugbetalingsmethode, tenzij anders overeengekomen of als er een bezwaar is gemaakt tegen een gekozen terugbetalingsmethode. Wanneer de Klant gebruik maakt van zijn recht om zijn aankoop te herroepen, zal Poster Store het bedrag dat de Klant heeft betaald voor het product, inclusief verzendkosten, terugbetalen. In het geval van extra verzendkosten als gevolg van de keuze van de klant voor een andere levering dan de standaard Poster Store-levering, worden alleen de standaard verzendkosten terugbetaald bij volledige terugbetaling van de bestelling. In het geval van een gedeeltelijke retourzending van de bestelling, worden de verzendkosten niet terugbetaald.

8. Klachten en garantie

8.1

U hebt 3 jaar garantie op de producten die u online via onze website hebt gekocht. De garantie dekt goederen die kapot of beschadigd zijn, zoals beschreven in de Wet handhaving consumentenbescherming. Garanties gelden uitsluitend voor originele fabricagefouten en niet voor beschadigingen die zijn ontstaan tijdens of na het ontvangen van de producten door eigen toedoen. Als u een beschadigd product hebt ontvangen, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met Poster Store nadat u de fout hebt ontdekt door te ons een e-mail te sturen met foto’s van zowel de beschadigde goederen als van het eventuele beschadigde pakket. Deze e-mail kunt u sturen naar info@posterstore.nl onder vermelding van het onderwerp 'Garantie'.

8.2

U hebt het recht om een klacht in te dienen wanneer producten defect zijn volgens de toepasselijke wetgeving inzake consumentenbescherming. Indien de klant wenst aanspraak te maken op zijn recht om een klacht in te dienen voor een bestelde product, met de klant dit zo snel mogelijk na het ontdekken van het defect aan ons laten weten door contact opnemen met de klantenservice van Poster Store via het contactformulier op de website of via een e-mail aan info@posterstore.nl onder vermelding van het onderwerp 'Klacht'.

8.3

Poster Store is verantwoordelijk voor de kosten van een retourzending bij goedgekeurde klachten.

8.4

Wanneer een artikel wordt geretourneerd en de klacht is goedgekeurd, zal Poster Store u compenseren / vergoeden onder de toepasselijke wetgeving inzake consumentenbescherming. Poster Store streeft ernaar binnen 14 dagen nadat Poster Store de klacht in behandeling heeft genomen dit uit te voeren, maar het kan echter langer duren, afhankelijk van het type product. Poster Store behoudt zich het recht voor om een schade​​claim dat niet defect blijkt te zijn, onder de geldende wetgeving inzake consumentenbescherming af te wijzen. Poster Store volgt de strikte richtlijnen opgesteld door de Zweedse commissie consumentenklachten, bij het behandelen van klachten of doet dit volgens de richtlijnen van overeenkomstige autoriteiten in andere landen.

9. Links

Poster Store kan linken naar andere websites, buiten het beheer van Poster Store, en andere websites waar Poster Stores geen controle op heeft. Dit kan gaan om een link die naar een andere pagina binnen de website van Poster Store linkt of naar een totaal andere website. Ondanks dat Poster Store ervoor probeert te zorgen dat ze enkel linken naar websites die de voorschriften omtrent het gebruik van persoonsgegevens en de veiligheidsvoorschriften hanteren, zoals beschreven in het privacybeleid van Poster Store, is Poster Store niet verantwoordelijk voor de veiligheid of privacy van informatie en persoonlijke gegevens die u op andere websites aanlevert. Wees altijd voorzichtig en lees de privacyverklaringen omtrent het gebruik van persoonsgegevens voor de betreffende websites goed door.

10. Overmacht

Poster Store is niet verantwoordelijk voor vertragingen veroorzaakt door omstandigheden waar Poster Store geen invloed op heeft, zoals extreme weersomstandigheden, oorlog, brand, algemene arbeidsconflicten, blikseminslag, terreuraanslagen, veranderingen in regelgeving en wetgeving, technische problemen, storingen in elektrische-, telecom- en / of dataverbindingen of andere vormen van communicatie, evenals fouten, storingen of vertragingen van diensten van leveranciers of partners, veroorzaakt door omstandigheden zoals hierboven vermeld. Deze omstandigheden vormen vrijstelling van aansprakelijkheid, sancties en schadevergoedingen. In het geval dat een dergelijke situatie zich voordoet, zal Poster Store u informeren, vanaf het begin tot aan het eind van de desbetreffende situatie. Als de calamiteiten / omstandigheden langer dan twee maanden aanhouden, heeft zowel u evenals Poster Store het recht om de aankoop met onmiddellijke ingang te annuleren.

11. Wijzigingen in de algemene voorwaarden

Poster Store behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te allen tijde te wijzigen. Alle wijzigingen in deze Algemene Voorwaarden worden op de website gepubliceerd. Eventuele wijzigingen zijn van toepassing vanaf de datum waarop u de Algemene Voorwaarden accepteert (in verband met een aankoop of een bezoek aan de website), of 30 dagen nadat Poster Store u heeft geïnformeerd over de wijzigingen. Poster Store raadt u echter aan de website regelmatig te bezoeken zodat u op de hoogte blijft van alle mogelijke wijzigingen in de Algemene Voorwaarden.

12. Ongeldigheid

In het geval dat enige bepaling binnen deze overeenkomst ongeldig of niet uitvoerbaar wordt verklaard door een bevoegde rechter, overheidsinstantie of door een rechtbank, dan is het restant van de betrokken bepaling alsook alle overige bepalingen geldig en uitvoerbaar voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving. Verklaarde bepalingen die ongeldig of niet uitvoerbaar zijn, zullen worden vervangen onder relevante juridische richtlijnen en advies.

13. Geschillen en toepasselijk recht

13.1 

Oplossing voor geschillen moet in consensus worden opgelost, in overleg met de klantenservice van Poster Store.

13.2 

Eventuele geschillen worden primair opgelost na overleg met de klantenservice van Poster Store. In geval van geschillen voldoet Poster Store aan de beslissingen van de Zweedse Nationale Raad voor consumentenklachten of de overeenkomstige autoriteit in andere landen.

 

Deze Algemene voorwaarden zijn bepaald door Poster Store op 2022-02-14